הערים הגדולות מאמצות את אמנת איכות התכנון של התאחדות האדריכלים | התאחדות האדריכלים

הערים הגדולות מאמצות את אמנת איכות התכנון של התאחדות האדריכלים

פורסם ב-13-01-2022

הערים הגדולות בישראל מאמצות את אמנת איכות התכנון של התאחדות האדריכלים ופורום ה-15.

השבוע (11/1) נראה אור בקצה המנהרה – בעולם התכנון בישראל המהווה את ראש החץ אל מול אתגרי הבנייה והציפוף בישראל והסובל מזה מספר עשורים מהזנחה ומחוסר במשאבים – נשמע קול בהיר וצלול של ראשי העיריות של פורום ה15 הקורא להחלפת הדיון הכמותי הצר בדיון העוסק באיכות חיים.

מדינת ישראל הנמצאת במהלכו של תהליך הכפלת גודל אוכלוסייתה וכמות השטחים הבנויים בה, זקוקה לדיון מקצועי, איכותי ויצירתי שיונהג על ידי מובילי המרחב הבנוי בישראל ובראשן הערים הגדולות.

אנו תקווה כי בעקבות אימוץ ״אמנת האיכות האדריכלית והתכנונית בישראל״ בפורום ה15 יצטרף מרכז השלטון המקומי לדרך חדשה זו ובעקבותיהם יאמצו גופי התכנון הלאומיים, הכנסת ומשרדי השיכון, הפנים והתרבות את האמנה ויפעלו לאורה.

מרבית המדינות המפותחות בעולם הפנימו הכרה זו ואימצו מדיניות של איכות אדריכלית כנדבך מרכזי בתכנון הסביבה הבנויה. לנוכח אתגרי הציפוף העלולים לגרור את המרחב הבנוי לכאוס של בטון, ניכור ועמידה בפקקים רק השקעת משאבים של מיטב המוחות בתכנון מושכל, יצירתי ומוקפד יכולה לאפשר תשתית לעירוניות וסביבות מגורים טובות יותר.

התאחדות האדריכלים, הארגון היציג של אדריכלי ישראל, חרטה על דגלה את איכות התכנון ואיכות האדריכלות בישראל.

אדריכל אודי כסיף, יו”ר וועדת איכות התכנון בהתאחדות, יחד עם צוות אדריכלים מוכשר מקדמים את הנושא מזה שנים רבות. המהלך פותח פתח לנושאים רבים אשר ישפרו את מעמד האדריכל כמי שאחראי על איכות התכנון וישים את האיכות בראש סדרי העדיפויות.

אנחנו עומדים בפני אתגר דיור ותכנון אדיר, ודווקא בשעה זו חשוב לא להזניח גם את איכות החיים של כולנו. אנו מברכים את ראשי הערים ושל פורום ה-15 שהרימו את הכפפה. זו נקודת ציון חשובה ואנו מתחייבים שהתאחדות האדריכלים תמשיך לקדם את הנושא. מי ייתן והבשורה תופץ גם ביתר הרשויות.

אנו מודים לכל השותפים שלנו ובייחוד לפורום ה 15- לאיתן עטיה המנכ”ל והצוות, אדר’ יואב דוד על הובלת הצוות ביד רמה, ולכל האדריכלים ואנשי המקצוע שלקחו חלק בכתיבת האמנה.

וכמובן לוועדת איכות התכנון של התאחדות האדריכלים – האדריכלים אודי כסיף, גנית מייזליץ כסיף, אלס ורבקל, ארז אלה ואסף לרמן.

היום יותר מתמיד חשוב להצטרף להתאחדות ולהיות שותף למהפכה המתהווה לנגד עיננו!

לינק להצטרפות להתאחדות

לינק לכתבה

לינק לטיוטת האמנה