רשם האדריכלים לא מנפיק את הרשיונות לאדריכלים רשויים! | התאחדות האדריכלים

רשם האדריכלים לא מנפיק את הרשיונות לאדריכלים רשויים!

פורסם ב-01-09-2024

 

מבחן רישוי, 400 אדריכלים חדשים עוברים אותו, מתרגשים על סיום של מסלול נורא של 5 שנים, 3 שנים לפחות של התמחות (5-7 בממוצע בפועל) של שכר לא מספיק, ועבודה קשה בסופם מגיע מבחן –וגם אליו לימודים של חודשים, וסוף סוף הם עברו.

אפשר עכשיו לסגור חוזים עם לקוחות, להתמודד על מכרזים. ממש רגע מרומם, חלק ראשון במסלול נגמר ועכשיו מתחילים החיים המקצועיים. אלא שלאחד- רשם האדריכלים כנראה שזה לא כל כך דחוף. 17 יום שהרישיונות של האדריכלים יושבים אצלו במחשב, רק אמור פרוצדורלית- להעביר את הרישיון במחשב, זה אפילו לא אמור לעבור לפקיד בדרך, רק לאשר במחשב- והוא בשלו. אין יריקה גדולה יותר בפרצוף וזלזול מביך יותר מאי ההבנה של המצב הרגיש שבו עולם האדריכלות בישראל נמצא. מנסים לתקן, מנסים לתקן, הגורמים השונים מתגייסים לעזור ואז בא האדם שאמור לנהל את פנקס האדריכלים, הרגולטור זה שאנחנו הציבור משלמים לו בכדי לעזור- או לכל הפחות לא להפריע והוא בתמורה לא עושה את המינימום הנדרש. אפילו בתקנון שהמשרד שמשלם לו שכר פרסם לבחינה הוא לא עומד, ובמסגרתו הוא אמור לתת הרישיונות עד אתמול.

כאן, או בבית משפט – האדריכלים הצעירים יקבלו את הרישיונות, אבל שידעו- מדינת ישראל לא רוצה אותם פה, היא לא מעוניינת שיעבדו בה אחרת אי אפשר להסביר את ההתנהלות הזאת. דעו לכם אדריכלים צעירים- אין מקום רחוק יותר בסדר העדיפויות ממכם אצל רשם האדריכלים.

 

יו”ר התאחדות האדריכלים, אדריכלית ארנה אנג’ל